top of page

לכל מותג יש סיפור

מקדונלדס, איקאה, לכל מותג יש סיפור - אבל מעטים המותגים שיודעים כיצד לספר אותו

מדיום חדש, חוקים חדשים

כל מה שחשוב לדעת על ניהול רשתות חברתיות והנעת צרכנים ברשת

מיתוג, שיווק ויחסי ציבור במגזר הציבורי ובמגזר השלישי

פרסום, מיתוג, שיווק ויחסי ציבור התפתחו מתוך הצורך של המגזר העסקי לקדם מוצרים ושירותים בדרכים יצירתיות תוך התבלטות מול מתחרים. אך בכלכלת תשומת הלב בה הקשב הציבורי הופך למשאב מוגבל מאי פעם, כמעט כל גוף ממשרדים ממשלתיים, עיריות, עמותות ואפילו ארגוני צדקה נדרשים להיעזר בפעילות יחסי ציבור. מהם הכללים לחשיפה נכונה ויעילה, ואיך עושים זאת נכון?

 

במגזר העסקי זה נתפס כברור מאליו. שום חברה שמכבדת את עצמה לא תוציא מוצר חדש לשוק, או תשיק שירות חדש ללא קמפיין פרסומי מלווה, מהלכים שיווקיים ויחסי ציבור. מולם, משרדים ממשלתיים, עירייות או עמותות חוששים פעמים רבות להקצות תקציב לשיווק ויחסי ציבור מחשש לביקורת ציבורית או מפאת חוסר הכרה ביעילות ובסל הכלים העדכני הקיים. 

 

היזם החברתי דן פלוטה (Dan Pallotta), אשר הקים עמותה שגייסה 582 מיליון דולר תוך תשע שנים דרך טיולי שלושה ימים למען חולי סרטן, או במסעות אופניים לקידום מחקר האיידס, מדבר על הפער בין התפיסה השיווקית במגזר העסקי לתפיסה השיווקית במגזר הציבורי ובמגזר השלישי: בעוד שבדעה הציבורית זה נחשב ברור מאליו שחברות עסקיות מקדמות מהלכים בעזרת שיווק, פרסום ויחסי ציבור – משרדים ממשלתייים ועמותות שעושים זאת נתפשים קלי דעת בניהול התקציב. ועל ידי כך  "מבזבזים" את התקציב על התפל ולא על העיקר – לעזור לאנשים, דבר אותו רואה פלוטה כאפלייה של ממש.

 

הוא מספר כי על מנת לגייס את מאות המיליונים ששם למטרה, הוא נזקק לשיתוף פעולה מצד מאות אלפי איש. לצורך כך הוא פרסם את הפעילויות והאירועים שלו בעיתונים הכי נחשבים, למרות עלות הפרסום היקרה, קידם אירועים בעזרת כתבות בעיתונאות ובאירוח אירועים מקדימים. התמורה למאמצים היחצ"ניים מצביעה על כך, כי ממש כמו במגזר העסקי – גם עמותות צריכות להקצות תקציבי שיווק, פרסום ויחסי ציבור ככלים הכרחיים להגדיל את תקציב העמותה, את פעילותה והשפעתה על הקהילה והאנושות.

 

יחסי ציבור, המגזר הציבורי, והמגזר השלישי: למה דווקא עכשיו?

נכון יהיה לומר שמשרדים ממשלתיים ועמותות הצליחו להתנהל שנים ללא מאמצי יח"צ ושיווק (בנוגע לפרסום המצב מעט שונה, שכן לפחות במגזר הציבורי, ישנה את לשכת הפרסום הממשלתית -לפ"ם שהוקמה בשנות ה-80 ומסמנת את תחילת ההכרה בחשיבותו של פרסום גם למהלכים ציבוריים).

יחד עם זאת, הצורך של המגזר הציבורי והשלישי במהלכי שיווק ויח"צ התעצם בשנים האחרונות בגלל כמה שינויים מרכזיים: האחד קשור לצורך בשקיפות ציבורית, ובחופש המידע. אם בעבר צדדים רבים של התנהלות מוסדית יכלו להישאר חסויים ורחוקים מביקורת ציבורית, כיום יש דרישה הולכת וגוברת למעורבות ציבורית בקרביים של התנהלות מוסדית. מוסדות ציבוריים, עיריות ועמותות אם כן, קיים גם צורך  בתקשורת שוטפת וישירה עם הציבור הרחב לגבי כלל המהלכים שלהם, התנהלותם והחלטותיהם ולתקשר את אלו באופן מותאם לציבור.

שינוי נוסף קשור לגיוס התרומות של עמותות ומוסדות: אם בעבר נהוג היה להיתמך על מספר מועט של תורמים גדולים, כיום מודלים שונים של גיוס המונים מציגים מודל גיוס תרומות שונה בתכלית שעל מנת להצליח בו על ארגונים ומוסדות לספר את סיפורם באופן מושך ובהיר למאות אלפי תורמים פוטנציאליים.

 

מקסימדיה: יחסי ציבור כמנוע צמיחה

מקסימדיה בהגדרתה היא חברת יחסי ציבור וייעוץ שיווקי. המציעה שיטות עבודה מתקדמות תוך יעוץ ובניית אסטרטגיה תקשורתית רחבה לכלל הפלטפורמות והרשתות החברתיות. זאת תוך מעורבות מלאה בכל שלבי התהליך על מנת לייצר עניין חדשותי כבר משלב בניית המהלך ועד קידומו וחשיפתו בתקשורת, מתוך הכרה והבנה של צורכי התקשורת.

צוות העובדים שלנו כולל לא רק אנשי תוכן יצירתיים שיודעים כיצד לייצר ולתקשר מסר החוצה, אלא גם מחלקת מחקר העורכת בשלב הראשוני בעבור לקוחותינו סקירה ומחקר בינלאומי רחב ומגישה לאחר ניתוח הנתונים,דוח המלצות למהלכים יצירתיים ופעילויות שנדרשות להגדרה מדויקת של אופי המוצר או השירות. יחס ההצלחה של לקוחותינו עולה ככל שאלו משלבים אותנו בתהליך כבר למן השלבים הראשונים.  

התפיסה ההיקפית שלנו, והקשר הרציף עם התקשורת מעניקים לנו את היכולת לחשיפה רחבה ביותר לכל מהלך ארגוני, כמו גם לריבוי הזדמנויות יצירתיות. דווקא בתוך ההמולה הגדולה של התקשורת העכשווית, אנחנו מאמינים גדולים באסטרטגיה שקולה, שקטה ומחושבת היטב – דבר שמניסיוננו מתאים מאוד למוסדות ציבוריים ועמותות.     

logo_maximedia1.png

ניהול משברים

משבר הקורונה: כיצד מנהלים ומתנהגים במשבר ששונה מכל מה שהכרנו ועתיד לשנות את העולם?

לכל מותג יש סיפור

מקדונלדס, איקאה, לכל מותג יש סיפור - אבל מעטים המותגים שיודעים כיצד לספר אותו

תוכן שיווקי OUT?

תוכן שיווקי OUT, איתור האינטרסים של המותג בתוכן ה"רגיל" - IN!

שפה שיווקית אחידה

הטעויות הנפוצות ביותר ביצירת תוכן שיווקי (שחברות תוכן כנראה לא יספרו לכם עליהן)

מדיום חדש, חוקים חדשים

כל מה שחשוב לדעת על ניהול רשתות חברתיות והנעת צרכנים ברשת

bottom of page