הטעויות הנפוצות ביותר ביצירת תוכן שיווקי (שחברות תוכן כנראה לא יספרו לכם עליהן)

אחרי התלהבות גדולה בעשור הראשון של שנות האלפיים, בעלי חברות ומותגים נותנים מבט שני אל נושא התוכן השיווקי – באילו מקרים מדובר במכרה זהב המקדם מכירות, ומתי זהו לא יותר ממסך עשן עתיר תקציב שלאו דווקא יניב רווחים? אלו 3 הטעויות הנפוצות שמכריעות בין השניים

 

למרות שגרסאות שונות של תוכן שיוקי התקיימו גם בעולם שלפני האינטרנט (מתן חסות, פרסום סמוי ועוד), פריחה משמעותית בתחום התוכן השיווקי החלה בעשור הראשון של שנות האלפיים. האינטרנט - זירה חסרת גבולות , לצד אתרי און ליין של תאגידי תקשורת מרכזיים המושתתים על רווחי פרסום באופן בלעדי, יצרו קרקע פורייה לכתבות, מדורים ומתחמים ייעודיים המקדמים כל דבר-  החל מקרנות הון סיכון, וכלה בנייר טואלט-  דרך תוכן. ההגיון הוא פשוט: הצרכן העכשווי פיתח אדישות לפרסום מסורתי עד לרמה שגם אם נחשף אליו – הוא כבר לא זוכר אותו. יחד עם זאת, מחקרים רבים הדגישו כי תשומת הלב בשיאה בשעת צריכת תוכן – יחידת מידע שהצופים תופסים כרלוונטית ומעניינת בעבורם. מכאן, שכל מוצר שיוחדר אל תוך יחידת תוכן בצורה נכונה יקבל בולטות גדולה בהרבה בתשומת הלב הצרכנית ויזכה לרמת מודעות אפקטיבית.

 

רוצים דוגמה? בבקשה: קטניות. נשמע נעניין? לא ממש. ומה עם כתבה על 10 הסודות לאריכות ימים, תקליקו? כנראה שכן. אחד מהסודות אגב הוא צמצום אכילת בשר וריבוי אכילת קטניות אשר עשירות בנוגדי חמצון טבעיים. אז התשובה הקצרה היא שאכן, תוכן שיווקי חכם נוגע בצרכנים הרבה יותר עמוק בתודע מאשר פרסום. התשובה הארוכה היא שלא כל כך פשוט לייצר תוכן שיווקי חכם. הנה 3 כללי הזהב שאנו במקסימדיה מאמינים בהם בעבודה עם לקוחות המשרד שלנו בכל הנוגע ליצירת תוכן

    

אסטרטגיה ארוכת טווח

הטעות הנפוצה ביותר של לקוחות רבים היא הציפייה שממש כמו פרסומת המקדמת מבצע, קולקציה חדשה או הטבה – ומביאה להשפעה מידית, כך גם תוכן שיווקי יביא לעלייה במכירות המוצרים אותם הוא מקדם באופן ישיר ומיידי. אף על פי שיש פעמים שבהם הדבר אכן קורה, אנו לא ממליצים להסתכל על תוכן שיווקי כמקדם מכירה ישיר אלא כקרקע פורייה להדגשת סיפור המותג וכאסטרטגיה להגברת המודעות לו, ומיצובו כחדשני, צעיר, או אקסלוסיבי – כל מותג בהתאם לדי אן איי האישי שלו שנבחר. על השקעה בתוכן שיווקי להיות ארוכת טווח, להימדד מידי תקופה. היא תחזיר את ההשקעה במודעות גוברת של צרכנים למותג, ושיוכו הישיר לעולם תוכן. כאשר המותג לא יהיה עוד מותג גנרי, אחד מ... אלא כזה הקשור לאסוציאציות, צבעים, שפה ועולמות תוכן עשירים.

         

תוכן שיווקי צריך לעניין באותה מידה של תוכן" אמיתי"

טעות נפוצה נוספת היא הציפייה של לקוחות לקבל תוכן שיווקי הדומה לדף המסרים של המוצר. מאחר בתוכן שיווקי "הלקוח תמיד צודק" – התוצאה היא, פעמים רבות, תוכן שרק סמנכ"ל השיווק של המותג מוצא את התוכן הסופי מעניין באמת. על מנת לייצר אליו טראפיק משתמשות חברות התוכן ב"קליק בייטס"- כותרות מסקרנות שאינן קשורות לתוכן האמתי (וכך כותרת כמו "לא תאמינו את מי בר רפאלי מצאה אצלה במיטה" מקשרת פעמים רבות לכתבה בנושא קוטלי יתושים). אנו פועלים לפי אמות מידה אחרות- ובוחנים תוכן שיווקי לפי אותם סטנדרטים של תוכן שאיננו שיווקי: על הכתבה להתחבר לסדר היום התקשורתי, להציע מידע חדש, להיות מלווה במחקרים, להמנע מקומפלימנטים מוגזמים על המוצר ועוד ועוד חוקים שהופכים גם כתבת תוכן שיווקי לכתבה שהקוראים תופסים אותה כתוכן אמיתי.

 

שמירה על שפה אחידה

הטעות הנפוצה השלישית היא אי אחידות בשפת המותג בכל ערוצי התוכן השונים. למשל כאשר מותג אשר מתאפיין בעמוד פייסבוק בעל הומור שנון וציני, שולח לקראת ראש השנה ברכת חג גנרית עם ציור פרחוני וברכות לבלוב וצמיחה. דבר שקורה כאשר מנהל עמוד הפייסבוק הוא בחור שנון וציני, ואילו את ברכת ראש השנה עיצב בעבור המותג מעצב גרפי. המידיניות שלנו, כאמור, דוגלת בבניית אסטרטגיה רחבה של עולמות התוכן של המותג, דרכה נוצרת גם שפה. שפה חברמנית צינית פונה לקהל גברי מתוחכם, שפה מקצועית ומחקרית לחברה המקדמת מוצרים פרא-רפואיים וכן הלאה. על מנת לשמור על אחידות אנו מייצרים בעבור המותגים איתם אנו עובדים יחידות תוכן מגוונות לפלטפורמות שונות (בתוכנית חודשית מראש) – על מנת לשמור על שפת מותג אחידה, ויצירת סיפור מותג כולל ואחיד בפלטפורמות השונות בהם הוא פועל- כזה שבסופו של דבר ישפיע וישיג את המטרות שהוגדרו.